søndag den 13. december 2009

Kongehus & klima


Prinsessen på besøg.

Dagen i dag bød på royalt besøg. På Højbro Plads ved strøget har en gruppe energiske spejdere opbygget en lejrplads (kaldet Klimacamp), hvor man under hele topmødet kan prøve en masse klima-aktiviteter. F.eks. har jeg hørt at man kan lave et batteri ud af en kartoffel, men det har jeg desværre ikke haft tid at prøve…

I et telt på denne klimacamp skulle vi i dag deltage i en reception med selveste Prinsesse Benedikte, som er protektor for både De grønne pigespejdere og Det danske spejderkorps, formand for Pigespejdernes fællesråd mm. Med andre ord er hun helt tosset med de spejdere.


Klimacampen kan bl.a. kendes på denne fikse lille ballon.

Min søde delegation var meget spændte på at skulle møde en kongelig og iklædte sig både højhælede sko og løbestift, for at være fine nok.
Da prinsessen ankom hilste hun på alle os i de to internationale delegationer og vi knipsede på livet løs. Efter et par taler var der tid til at spise pølsehorn i massevis og tale med prinsessen. Jeg havde egentlig ikke noget at sige, men er i løbet af ugen blevet så vant til at springe på kendte mennesker når jeg får chancen, at jeg også fik mig en lille sludder med hende 

Efter pindemadderne tog vi hjem til Holmen og trak atter i arbejdstøjet. Vi har lagt strategi for næste uges kommunikation, aktion og politik og vi er klar til at vælte Bella Centeret med vores gode argumenter. Det er nu vi rykker!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar